Infografiki urozmaicają treści i sprawiają, że prezentowane w nich informacje są bardziej czytelne i łatwiej odczytywane (oraz przyswajane) przez czytelników. Fachowcy przekonują, że dla odniesienia sukcesu, mierzonego ilością udostępnień, bez infografik się nie obejdzie. Czy tworzenie infografiki to zadanie, z którym może się zmierzyć każdy właściciel strony internetowej, profilu na Facebook’u lub w innych społecznościowych mediach? Jak zmierzyć się z tym zadaniem z sukcesem – tak, by stworzone treści graficzne rzeczywiście zawojowały internet, a przynajmniej docelową grupę odbiorców?
Plan działania
Najważniejsze z pytań, na jakie należy sobie odpowiedzieć, tworząc content każdego rodzaju, brzmią: po co to robię, co chcę osiągnąć, do kogo kieruję swój przekaz. Na tym filarze należy oprzeć również tworzenie infografik.
Kolejnym krokiem jest wybór danych, przedstawianych w infografice. Powinny jak najlepiej służyć realizacji celu. Dzieło wieńczy wygląd infografiki – należy nadać jej adekwatną do treści przekazu i bardzo czytelną formę.
Zadanie nie jest łatwe, bo choć w sieci aż roi się od szablonów infografik i samych grafik (z których można czerpać inspirację, to mimo wszystko wykonanie wartościowej i czytelnej prezentacji wymaga pewnych umiejętności, a nawet talentu.